ရဲေဘာ္ မိဆူးပြင့္

” ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအျဖစ္ တည္ ေဆာက္ႏိုင္မွ ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္ႏိုင္မယ္။ ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္ႏိုင္မယ္။ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႕ပဲ WLB အတြင္းမွာ စည္းလံုးညီညြတ္မႈရရွိေအာင္နဲ႕ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕အသံကို ႏိုင္ငံ ေရးမွာ ပိုျပီးေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ဖို႕ဆိုတဲ့က႑ေတြကို ထဲထဲ၀င္၀င္ၾကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအဖဲြ႕ အစည္းေတြမွာ လူငယ္ေတြကို ေနရာေပးမႈေတြ အားနည္းတာ၊ ဒီေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြ အသက္ အရြယ္ ဘယ္ေလာက္ၾကီးၾကီး သူတို႕ေနရာမွာ လူစားထိုးဖို႕ ေနာက္ထပ္ေခါင္းေဆာင္သစ္ေတြ၊ မ်ဳိး ဆက္သစ္ေတြ ရွိမေနတာကို သတိထားမိျပီး ကိုယ္လုပ္လို႕ရတဲ့အဖဲြ႕အစည္းေတြမွာ လူငယ္ေတြကို ေနရာေပးႏိုင္တဲ့ မူ၀ါဒေတြ၊ အစီအစဥ္ေတြ လုပ္လို႕ရသေလာက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ အဓိက အာရံုစိုက္ထားတာကေတာ့ တိုင္းရင္းသားအေရး ျပီးေတာ့ အမ်ဳိးသမီး/ လူငယ္အေရးေတြေပါ့။ တိုင္း ရင္းသားေတြအေနနဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းအရ မေက်လည္ခဲ့တဲ့ အရင္းခံအေၾကာင္းရင္းေတြကို နားလည္ လက္ခံျပီး ျငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ ဒီမိုကရက္တစ္ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ရာမွာ တတ္ႏိုင္သေရြ႕ ဆက္လက္ပါ၀င္သြားခ်င္တာကေတာ့ က်မဆႏၵပါ။ ” – ရဲေဘာ္မိဆူးပြင့္ – ABSDF ဗဟိုဦးေဆာင္ေကာ္မတီဝင္

၁) ဆရာမရဲ႕ကိုယ္ေရးအက်ဥ္းခ်ဳပ္ေလးကို ေျပာျပေပးပါ

က်မက ကယားျပည္နယ္ (ကရင္နီျပည္) လိြဳင္ေကာ္ျမိဳ႕မွာေမြးတယ္။ အဲဒီမွာ အထက္တန္းအထိ ေက်ာင္းတက္တယ္။ ၁၉၈၅ မွာေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္(လိႈင္နယ္ေျမ)မွာ ရုကၡေဗဒဘာသာရပ္နဲ႕ တကၠသိုလ္စတက္တာေပါ့။ ၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံုၾကီးျဖစ္ေတာ့ ရန္ကုန္၀ိဇၨာသိပၸံတကၠသိုလ္ ေက်ာင္း သူတစ္ဦးအေနနဲ႕ ပါ၀င္ခဲ့ျပီး ေက်ာင္းေတြပိတ္ျပီး ေက်ာင္းသားေတြအတင္းျပန္ပို႕လိုက္ေတာ့ ကယား ျပည္နယ္မွာ ၈ ေလးလံုးအေရး ေတာ္ပံုၾကီးျဖစ္လာဖို႕ ပါ၀င္ဦးေဆာင္ခဲ့သူေတြထဲက တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၈ စက္တင္ဘာ(၁၈)ရက္ စစ္တပ္အာဏာသိမ္းလိုက္ျပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ထိုင္းျမန္မာ နယ္စပ္ကို လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ဖို႕ ထြက္ခြာသြားခဲ့ပါတယ္။

၂)ဘယ္လိုျဖစ္ၿပီးေတာ့ABSDF- ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာေက်ာင္းသားမ်ားဒီမိုကရက္တစ္တပ္ဦး (ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္) ကို ဝင္ေရာက္ျဖစ္ခဲ့တာလဲ။ ABSDF မွာ ဘယ္လိုလႈပ္ရွားမႈ မ်ိဳးေတြမွာ ပါဝင္ျဖစ္ခဲ့လဲ။

ABSDF ကို ၀င္ေရာက္ခဲ့တယ္ဆိုတာထက္ ABSDF ကို က်မတို႕ပါ၀င္ျပီးဖဲြ႕စည္းခဲ့တာလို႕ ေျပာလို႕ ရပါတယ္။ နယ္စပ္ေဒသအသီးသီးကို ထြက္ခြာခဲ့ၾကတဲ့ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ အလႊာအသီးသီးက လူငယ္/လူၾကီးေတြ စုစည္းျပီး ၁၉၈၈ ႏို၀င္ဘာလမွာ ABSDF ကိုဖဲြ႕စည္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက က်မဟာ တပ္ဖဲြ႕၀င္တစ္ဦးအျဖစ္ ရွိေနခဲ့တာပါ။ အစကတည္းက ABSDF ေဟြ ေစတီစခန္း အမွတ္(၃၀၃)တပ္ရင္းမွာ စခန္းေကာ္မတီ၀င္တဦးျဖစ္ပါတယ္။ KNPP လို႕ေခၚတဲ့ ကရင္နီ အမ်ဳိးသားတိုးတက္ေရးပါတီ အေျချပဳရာစခန္းမွာ မဟာမိတ္ဆက္ဆံေရး- ပညာေရးအပိုင္းေတြကို တာ၀န္ယူခဲ့ပါတယ္။ KNPP ရဲ႕ပထမဦးဆံုးအထက္တန္းေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းအုပ္အျဖစ္ တာ၀န္ယူ ခဲ့ပါ တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ABSDF ဗဟိုကတာ၀န္ေပးမႈနဲ႕ ABSDF ကထုတ္ေ၀တဲ့ ေဒါင္းအိုးေ၀ စာေစာင္အယ္ဒီတာအျဖစ္ တာ၀န္ယူခဲ့ျပီး ေနာက္ေတာ့ ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္(ျပန္ၾကားေရး) ဗဟိုဦး ေဆာင္ေကာ္မတီ၀င္ (မဟာမိတ္ဆက္ဆံေရး) အဲဒီလိုတာ၀န္အဆင့္ဆင့္ယူခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ကေန ၂၀၀၇ အထိ ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္အေျခစိုက္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖဲြ႕အစည္းမ်ားနဲ႕ NCGUB, NLD-LA, MPU, DPNS စတဲ့ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ားပါ၀င္တဲ့ NCUB (ျပည္ေထာင္စုျမန္မာ ႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားေကာင္စီ) တပ္ပါင္းစုမွာ အတြင္းေရးမွဴးအဖဲြ႕၀င္အျဖစ္ေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္ခံခဲ့ရျပီး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။

၃) WLB ျမန္မာနိုင္ငံအမ်ိဴးသမီးအဖဲြ့ခ်ဳပ္ ကို ဖြဲ႕စည္းျဖစ္ခဲ့ပံု( BWU က စတင္ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔လည္းသိပါတယ္ ။ အဲ့ဒီအေၾကာင္းကို လည္း အနညး္ငယ္ရွင္းျပေပးပါ)

WLB ျဖစ္လာတာကိုေျပာရင္ BWU အေၾကာင္းနည္းနည္းေတာ့ ေျပာျပဖို႕လိုတယ္။ က်မတို႕ ABSDF က အမ်ဳိးသမီးရဲေဘာ္ေတြစုျပီး ၁၉၉၅ မွာ BWU ကို စဖဲြ႕တယ္။ Burmese Women’s Union (ျမန္မာ့အမ်ဳိးသမီးသမဂၢ) ေပါ့။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ ႏိုင္ငံေရးပါ၀င္မႈ ဦးေဆာင္မႈ ေတြ နည္းေနလို႕ မရွိသေလာက္ျဖစ္ေနလို႕ ႏိုင္ငံေရးစြမ္းရည္ျမွင့္တင္ဖို႕ပဲ။ ABSDF အေနနဲ႕ က်မတို႕ စည္းရံုးေရးေကာ္မတီဆိုျပီး (၇)ဦးဖဲြ႕ေပးလိုက္တာ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ABSDF ရဲ႕ အမ်ဳိးသမီး ဌာန သေဘာမ်ဳိးဖဲြ႕တာမဟုတ္ဘဲ သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုျပီး ပါ၀င္တဲ့ အမ်ဳိး သမီးအမ်ားစုသေဘာနဲ႕ လြတ္လပ္တဲ့အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ က်မတို႕လုပ္ခ်င္ တာက ဘာသာမခဲြျခား လူမ်ဳိးမခဲြျခားတဲ့ အမ်ဳိးသမီးလႈပ္ရွားမႈေပၚေစခ်င္တာ။ က်မတို႕စည္းရံုးေရး ေကာ္မတီမွာေရာ၊ အဖဲြ႕၀င္ေတြေရာ၊ လူမ်ဳိးေပါင္းစံု၊ ဘာသာေပါင္းစံုပါ၀င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ နယ္စပ္ေဒသ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနက သမိုင္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ ရပ္တည္ေဖာ္ထုတ္ေရးေတြနဲ႕ တန္းတူ ေရးေတာင္းဆိုမႈေတြကို မျဖစ္မေန ထည့္သြင္းစဥ္းစားလာရတယ္။ ဆိုေတာ့ BWU ျမန္မာအမ်ိးသမီးသမဂၢသည္ တႏိုင္ငံလံုး လူမ်ဳိးအားလံုးကို လႊမ္းျခံဳႏိုင္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕အစည္း ျဖစ္မျဖစ္၊ အဲဒီလိုျဖစ္ေအာင္လည္း လုပ္သင့္မသင့္ေပါ့။ အမ်ားၾကီးစဥ္းစားခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက KWO(ကရင္အမ်ိဳးသမီးအစည္းအရံုး) တို႕ KNWO တို႕ ကရင္ အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕၊ ကရင္နီအမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕ ဆိုတာေတြ ရွိေနျပီ။ အိႏၵိယနယ္စပ္မွာလည္း ခ်င္း အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕၊ WRWAB လို႕ေခၚတဲ့အဖဲြ႕၊ ဒါေတြရွိေနျပီ။ ဆိုေတာ့ က်မအိႏၵိယဖက္ကိုသြားတယ္။ သူတို႕ေတြနဲ႕ညိွႏိႈင္းတယ္။ ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္မွာလည္း ရွိတဲ့ ၂ ဖဲြ႕ ၃ ဖဲြ႕ ညိွၾကတယ္။ ဘဂၤလား ေဒ့နယ္စပ္မွာလည္း ရခိုင္အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕ဆိုတာ ရွိေနျပီေပါ့။ ဒီလို ဆက္စပ္ညိွႏႈိင္းတိုင္ပင္ၾကရင္းနဲ႕ နားလည္မႈေတြ လဲြၾကတာလည္း အမ်ားၾကီးရွိခဲ့တယ္။ အမ်ိဴးသမီးဖိုရမ္ လုပ္ဖို႕ဆိုတာေတာင္ ကိုယ့္ အဖဲြ႕အစည္းအေ၀းေခၚရင္ သူတို႕အားလံုးလာပါ့မလားစိုးရိမ္လို႕ အားလံုးလာဆံုႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေပး ႏိုင္မဲ့ ႏိုင္ငံတကာအဖဲြ႕အစည္း BRC လို႕ေခၚတယ္။ တာ၀န္ယူထားတဲ့သူကလည္း တိုင္းရင္းသူ အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕ေတြနဲ႕ နီးစပ္ျပီးသား၊ ရင္းႏွီးျပီးသား၊ ျပီးေတာ့ ေဒါက္တာစင္သီယာေမာင္လို တိုင္းရင္း သူအဖဲြ႕အစည္းေတြ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈရွိသူေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ျပီး Women Forum ေခၚ ေပးဖို႕ လုပ္ခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ BRC အေနနဲ႕ပဲ Funding ရွာေပးျပီးေခၚေပးခဲ့တယ္ေပါ့။ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္၊ ခ်င္းမိုင္မွာ ပထမအၾကိမ္ Women Forum လုပ္တုန္းက ရယ္(ရီ)လည္းရယ္(ရီ)ရတယ္၊ ေပ်ာ္စရာလည္းေကာင္းပါတယ္။ မယ္ေတာ္ေဆးခန္းတို႕ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ စံခရဘူရီဖက္မွာ ရွိတဲ့ Safe House (ခိုလွုံရာအိမ္)လိုမ်ဳိး လုပ္ငန္းေတြလုပ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ ပထမဆံုးအၾကိမ္ ဆံုၾကတာေပါ့။ ေဆြးေႏြးခ်င္ တာက ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ျပဳတ္က်ေရး။ ဒါေပမယ့္ က်န္းမာေရး အေၾကာင္း ေျပာမဲ့သူနဲ႕ Safe House လိုအပ္ေၾကာင္းေျပာတဲ့သူနဲ႕ သာေရးနာေရး ဘာသာေရး ေျပာသူနဲ႕ ဆိုေတာ့ ၁၂ မ်ဳိးဂ်င္းသုတ္ေပါ့။ ေနာက္ခံမတူတဲ့အမ်ဳိးသမီးေတြ ေတြ႕ၾကတာဆိုေတာ့ ကိုယ္အား သန္ရာ ကိုယ္ေျပာခ်င္ၾကတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီဖိုရမ္က အျပန္အလွန္ရင္းႏီွးမႈ၊ နားလည္မႈေတြ အမ်ားၾကီးရခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွာလုပ္မယ့္ ဒုတိယအၾကိမ္ အမ်ဳိးသမီးဖိုရမ္ မတိုင္ခင္မွာ အၾကိဳႏွီးေႏွာဖလွယ္ပဲြဆိုျပီး BWU အေနနဲ႕ ထုိင္းႏိုင္ငံ၊ မယ္ေဟာင္ေဆာင္မွာ ၁၉၉၉ စက္တင္ဘာလမွာ ေခၚႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအၾကိဳႏွီးေႏွာဖလွယ္ပဲြမွာ အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕ခ်ဳပ္တခုဖဲြ႕မယ္ဆိုျပီး သေဘာတူညီခ်က္ရခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလိုသေဘာတူညီခ်က္ရထားေတာ့ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာမွာ ဒုတိယ အၾကိမ္ Women Forum လုပ္တဲ့အခ်ိန္ အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ၾကီးလုပ္မယ္ဆိုတာကို သိပ္မခက္ခဲပဲ အမ်ား သေဘာတူ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ခဲ့တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း အျခားအခက္အခဲေတြအမ်ားၾကီးရွိခဲ့ပါေသးတယ္။ WLB (အမ်ိဳးသမီးမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္- ျမန္မာႏိုင္ငံ) ဆိုတဲ့ နာမည္ေပးဖို႕အခ်ိန္ ၁ ရက္ ေက်ာ္ ျငင္းၾကခုံခဲ့ၾကရတာေတြ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုတာကို အေရွ႕မွာထားမလား၊ အေနာက္မွာထားမလား၊ အခ်ဳိ႕ကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုတာကို ထည့္စရာ မလိုဘူးေပါ့။ မြန္အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕ကလည္း ဖိုရမ္ကိုလာ တက္ေပမယ့္ WLB ဟာ ႏိုင္ငံေရးလုပ္မဲ့ အဖဲြ႕ ဆိုရင္ အဲဒီတုန္းက မြန္ျပည္သစ္က အပစ္အခတ္ရပ္စဲ ထားေတာ့ သူတို႕ပါ၀င္လို႕မရဘူးဆိုတာေတြ၊ လူမ်ဳိးကို အေျခခံတဲ့အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕ေတြနဲ႕ပဲ ဖဲြ႕မယ္ဆိုတာမ်ဳိးလည္း အဆိုတင္လာၾကတာေပါ့။ ဆိုေတာ့ အဲဒီသေဘာတရားက ဘာသာလူမ်ဳိးအစံုပါ၀င္တဲ့၊ လူမ်ဳိးတခုကို အေျခမခံတဲ့ BWU လိုအဖဲြ႕ က အဖဲြ႕၀င္ျဖစ္လို႕ မရေတာ့ဘူးေပါ့။ ဖိုရမ္ထဲမွာ ေက်ေက်လည္လည္ျဖစ္ေအာင္ အခ်ိန္အမ်ားၾကီး ယူျပီး ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကျပီးမွ WLB ဆိုတာျဖစ္လာခဲ့တာပါ။ ဆိုေတာ့ WLB ဟာ ျမန္မာ/ဗမာလူမ်ဳိးနဲ႕ အျခားတိုင္းရင္းသားေတြၾကားထဲက အျမင္၊ အယူအဆ၊ စိတ္ခံစားခ်က္ မတူၾကတာေတြ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ လံုးဆိုင္ရာ အမည္ခံထားတဲ့ အဖဲြ႕အစည္းေတြအေပၚ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ အျမင္သေဘာထားေတြကို နားလည္စြာလက္ခံထားျပီးေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ ႏိုင္ငံေရးပါ၀င္လာမႈအတြက္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ၾကီးၾကီးနဲ႕ ဖဲြ႕စည္းေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။ စဖဲြ႕ခါစက (၁၂)ဖဲြ႕နဲ႕ဖဲြ႕ခဲ့ေပမယ့္ ခ်င္းအမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕နဲ႕ လူရွဳိင္းအမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕တို႕က သူတို႕အဖဲြ႕အတြင္းျပသနာျဖစ္ျပီး WLB အေနနဲ႕ေျဖရွင္းေပးလို႕လည္း မရတာေၾကာင့္ ဖဲြ႕စည္းပံုအရ အဖဲြ႔၀င္အျဖစ္က ျပန္ထုတ္ပယ္လိုက္ရတာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ခဲ့သလို ပေလာင္ အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕၊ ကယန္းအမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕၊ ကူကီးအမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႕တို႕က ေနာက္ပိုင္းမွာ အဖဲြ႕၀င္ အသစ္မ်ား အျဖစ္ ျပန္၀င္လာခဲ့ပါတယ္။

၄) WLB ကိုဖြဲ႕ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုလႈပ္ရွားမႈ(Movement) မ်ိဳးေတြကို လုပ္ေဆာင္ျဖစ္ခဲ့လဲ

WLB ဖဲြ႕ျပီးေတာ့ အဓိကဦးတည္ျပီး လုပ္ခဲ့တာေတြကေတာ့ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးနဲ႕ ျငိမ္း ခ်မ္းေရးအစီအစဥ္၊ ႏိုင္ငံေရးစြမ္းရည္ျမွင့္တင္ေရးအစီအစဥ္၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအေပၚ အၾကမ္းဖက္မႈ ပေပ်ာက္ေရး အစီအစဥ္ေတြပါ။ နည္းနာအရေတာ့ စည္းရံုးလႈံ႕ေဆာ္ေရးနဲ႕ စြမ္းရည္ျမွင့္တင္ေရးေတြကို အဓိကထားခဲ့ပါတယ္။ သင္တန္းေတြ၊ Workshop ေခၚအလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပဲြေတြ၊ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္း အနားေတြ၊ ခ်ီတက္ပဲြေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးပါ၀င္မႈျမွင့္တင္ေရးဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္အရလည္း အဲဒီကာလ နယ္စပ္ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုေတြၾကားမွာရွိတဲ့ မဟာဗ်ဴဟာေဆြးေႏြးပဲြေတြ၊ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပဲြေတြကအစ WLB က ပါ၀င္ခြင့္ရလာခဲ့ပါတယ္။ WLB ကို ႏိုင္ငံေရးတပ္ေပါင္းစုအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳလာခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ လႈပ္ရွားမႈတခုကို ဥပမာအရ ေျပာရရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လြတ္ေျမာက္ ေရး လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ ႏိုင္ငံတကာစည္းရံုးလႈ႔ံေဆာ္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္နဲ႕ တဲြဖက္လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာမ်ဳိး၊ စစ္ပဲြ ေတြမွာ တိုင္းရင္းသူအမ်ဳိးသမီးေတြ လိင္အၾကမ္းဖက္ခံေနရတဲ့အေၾကာင္း တိုင္းရင္းသူအမ်ဳိးသမီး လူငယ္ေတြက သူတို႕ေဒသေတြမွာ အခ်က္အလက္ေကာက္ျပီး အစီရင္ခံစာေတြျပဳစု၊ ႏိုင္ငံတကာ အစည္းအေ၀းေတြမွာ တင္ျပႏိုင္တာမ်ဳိးေတြေပါ့။ ဒီေနာက္ပိုင္းမွ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖဲြ႕ အစည္းေတြက အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြကို အသိအမွတ္ျပဳလာခဲ့တာပါ။ ျပီးေတာ့မွ FCDCC လို႕ေခၚတဲ့ ဖက္ဒရယ္ဖဲြ႕စည္းပံုမူၾကမ္းေရးဆဲြေရးနဲ႕ ညိွႏိႈင္းေရးေကာ္မတီမွာလည္း WLB ကိုယ္စားလွယ္ေတြပါ၀င္ခဲ့ျပီး အနည္းဆံုး(၃၀)ရာခိုင္ႏႈန္း ကိုတာစနစ္ေတြ ဘာေတြ ထည့္သြင္းႏိုင္ေရး လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတယ္။

၅) ဆရာမတစ္ေယာက္ထဲအေနနဲ႕ေရာ ဘယ္လို လႈပ္ရွားမႈေတြကိုေဆာင္ရြက္ျဖစ္ခဲ့လဲ ။ movement နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီးလႈပ္ရွားမႈအေတြ႕အၾကံဳေတြကို ေျပာျပေပးပါ။

က်မတေယာက္ထဲအေနနဲ႕ေတာ့ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ အသက္ (၂၀)အရြယ္ နယ္စပ္ေဒသကို ေရာက္လာ ကတည္းက တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖဲြ႕အစည္းေတြက ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြဆီက သင္ယူ ေလ့လာခြင့္ေတြ အမ်ားၾကီးရခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ABSDF ရဲ႕လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာလည္း ဒီအပိုင္း (တိုင္းရင္းသားအေရး)ကို ပိုမိုသတိျပဳေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း BWU/WLB လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ဦးေဆာင္လာခဲ့ေတာ့လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအျဖစ္ တည္ ေဆာက္ႏိုင္မွ ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္ႏိုင္မယ္။ ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္ႏိုင္မယ္။ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႕ပဲ WLB အတြင္းမွာ စည္းလံုးညီညြတ္မႈရရွိေအာင္နဲ႕ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕အသံကို ႏိုင္ငံ ေရးမွာ ပိုျပီးေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ဖို႕ဆိုတဲ့က႑ေတြကို ထဲထဲ၀င္၀င္ၾကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအဖဲြ႕ အစည္းေတြမွာ လူငယ္ေတြကို ေနရာေပးမႈေတြ အားနည္းတာ၊ ဒီေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြ အသက္ အရြယ္ ဘယ္ေလာက္ၾကီးၾကီး သူတို႕ေနရာမွာ လူစားထိုးဖို႕ ေနာက္ထပ္ေခါင္းေဆာင္သစ္ေတြ၊ မ်ဳိး ဆက္သစ္ေတြ ရွိမေနတာကို သတိထားမိျပီး ကိုယ္လုပ္လို႕ရတဲ့အဖဲြ႕အစည္းေတြမွာ လူငယ္ေတြကို ေနရာေပးႏိုင္တဲ့ မူ၀ါဒေတြ၊ အစီအစဥ္ေတြ လုပ္လို႕ရသေလာက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ အဓိက အာရံုစိုက္ထားတာကေတာ့ တိုင္းရင္းသားအေရး ျပီးေတာ့ အမ်ဳိးသမီး/ လူငယ္အေရးေတြေပါ့။ တိုင္း ရင္းသားေတြအေနနဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းအရ မေက်လည္ခဲ့တဲ့ အရင္းခံအေၾကာင္းရင္းေတြကို နားလည္ လက္ခံျပီး ျငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ ဒီမိုကရက္တစ္ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ရာမွာ တတ္ႏိုင္သေရြ႕ ဆက္လက္ပါ၀င္သြားခ်င္တာကေတာ့ က်မဆႏၵပါ။ နယ္စပ္ေဒသမွာ အလုပ္လုပ္ခဲ့တုန္းကလည္း တိုင္း ရင္းသားအင္အားစုေတြနဲ႕ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြ နားလည္မႈရွိျပီး စုစည္းညီညြတ္မႈရႏိုင္မယ့္ အေျခ အေန၊ အခင္းအက်င္းကို ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တယ္။ တတ္အားသေရြ႕ၾကိဳးစားခဲ့တယ္။ အခုထိေတာ့ ေ၀းေန တုန္းပါဘဲ။ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုေတြၾကားထဲမွာလည္း အေကာင္းဆံုးညိွႏိႈင္းေဆာင္ရြက္မႈေတြ ခိုင္ခိုင္မာမာရွိျပီး လူမ်ဳိးတခုခ်င္းအေရးကို အေျခခံျပီး ျပည္ေထာင္စုအေရးကို အေလးေပးတဲ့ မူ၀ါဒ ေတြ၊ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြရွိေစခ်င္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြေတြကို ေဖာ္ထုတ္ျမွင့္တင္ႏိုင္တဲ့ အင္အား ေတြ ရွိေစခ်င္တယ္။

၆) WLB အေနနဲ႕ေရာ လႈပ္ရွားမႈေတြ ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြရွိတယ္။ သြားခ်င္ေနတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကို ေရာက္ဖို႔အေျခအေနကိုလည္း ေျပာျပေပးပါဆရာမ။

WLB ကေတာ့ အခု လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြလက္ထဲမွာေပါ့။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္မွာ ပါ၀င္လာႏိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစားေနၾကတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕အသံေတြေဖာ္ထုတ္ေနၾကတယ္။ အားလံုးပါ၀င္ေရးကိုလည္း ေျပာေနၾကသလို တဖက္မွာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖဲြ႕ေတြနဲ႕လိုက္ျပီး ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေန တာေတြလည္း လုပ္ေနၾကတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္ကို WLB က ဘယ္လိုပံုစံပါ၀င္ သြားခ်င္သလဲဆိုတာ ျပန္သံုးသပ္ျပီး အေျဖရွာရမွာေပါ့။ NCA ( တစ္ႏိုင္ငံလံုးပစ္ခတ္တိုက္ခတ္မႈရပ္စဲေရးသေဘာတူစာခ်ဳပ္) အေပၚ အားလံုးပါ၀င္တဲ့ျဖစ္စဥ္ မျဖစ္ ခဲ့တဲ့အေပၚ အေျခခံျပီး တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အင္အားစုေတြ သေဘာထားကဲြေတာ့ WLB လည္း ဘာလုပ္ရမလဲစဥ္းစားေနရတာေပါ့။ ဒီေနရာမွာေတာ့ လူမ်ဳိးတမ်ဳိးခ်င္းစီရဲ့ ႏိုင္ငံေရးအရ ရွင္ သန္မႈေတြကိုလည္း ထည့္စဥ္းစားလာရေတာ့ WLB ထဲမွာလည္း လူမ်ဳိးတခုခ်င္းအရ သေဘာထားေတြ ကိုလည္း ပိုအေလးထားလာရတာေပါ့။ အမ်ဳိးသမီးေတြဘ၀လံုျခံဳေရး၊ စီေဒါ (CEDAW) ကို ျမန္မာအစိုးရက အျပည့္အ၀ လိုက္နာက်င့္သံုးေရး၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို အၾကမ္းဖက္မႈပေပ်ာက္ေရး၊ တရားဥပေဒအရ အကာအကြယ္ေပးႏိုင္ေရးေတြနဲ႕အတူ WLB ကေတာ့ သမိုင္းေၾကာင္းအရလည္း ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္သြားရမယ့္အဖဲြ႕အစည္းတခုျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို ဦးတည္မယ့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္တခု ေပၚေပါက္ဖို႕ဆိုရင္ အဖဲြ႕အစည္းတခုခ်င္းအေရး၊ လူမ်ဳိးစုတခုခ်င္းအေရးကို ဦး တည္တဲ့စဥ္းစားခ်က္မ်ဳိးထက္ အနာဂတ္ကို ရႈျမင္တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ဖို႕လည္း ပိုလိုအပ္ လာမယ္လို႕ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္မွာ WLB ပါ၀င္ေရးထက္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္မွာ အမ်ဳိးသမီးအင္အားစုေတြအားလံုး သူ႕ေနရာနဲ႕သူ ပါ၀င္ႏိုင္ေရးကို ဦးတည္လုပ္ေဆာင္ရမွာေတြလည္း ရွိပါတယ္။

၇) ကြ်န္မတို႔ေတြက လႈပ္ရွားမႈေတြကို အသီးသီးေဆာင္ရြက္ၾကတယ္။ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေနရာေဒသအသီးသီးကျဖစ္ေစ မတူညီမႈေတြစုစည္းၿပီးေတာ့ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုရဖို႔ လႈပ္ရွားမႈ ေတြကို ေဆာင္ရြက္ၾကတာမ်ိဳးေတြရွိတယ္။ ကြ်န္မတို႔အေနနဲ႕လည္း တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာနဲ႔ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုကို လုပ္ေဆာင္ဖို႔ဆိုရင္ တူညီတဲ့ အေျခခ့ံမွဳ common ground တစ္ခုရဖို႔ ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္လို ထင္ပါသလဲ

တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာနဲ႕လႈပ္ရွားမႈေတြျဖစ္လာဖို႕ဆိုရင္ တိုင္းျပည္ရဲ့ ႏိုင္ငံေရးလိုအပ္ခ်က္ေတြကို ေသခ်ာသေဘာေပါက္ထားဖို႕လိုမယ္။ ဥပမာ – စစ္ပဲြေတြရပ္ဖို႕ဆိုတာ ရန္ကုန္/မန္းေလးက လူေတြက တိုင္းရင္းသားေဒသေတြအတြက္ ေျပာေပးေနတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲနဲ႕ သူတို႕ေဒသရဲ့ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈ၊ လံုျခံဳ မႈေတြနဲ႕ပါ ဆက္ႏြယ္ျပီး သူတို႕လိုအပ္ခ်က္အျဖစ္ ခံယူျပီး ေတာင္းဆိုတာမ်ဳိးျဖစ္ဖို႕လိုတယ္။ ဗမာေတြ က တိုင္းရင္းသားတြအေပၚ မတရားလုပ္ေနတာ မ်က္ႏွာပူလို႕၀င္ပါရတယ္ဆိုတာမ်ဳိးျဖစ္လို႕ မရဘူး။ ဒီလိုပဲ တိုင္းရင္းသားေဒသက လူေတြကလည္း စစ္ပဲြေတြျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ေဒသမွာ နစ္နာေန သလို တတိုင္းျပည္လံုး က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး နိမ့္က်ေနရတယ္ဆိုတဲ့ နားလည္ သေဘာေပါက္မႈမ်ဳိးနဲ႕လုပ္တဲ့ “စစ္ပဲြရပ္” လႈပ္ရွားမႈျဖစ္ဖို႕လိုတယ္။ လႈပ္ရွားမႈေတြလုပ္တဲ့အခါ အားလံုး ပါ၀င္ႏိုင္တဲ့လႈပ္ရွားမႈေတြျဖစ္ဖို႕လိုမယ္။ ဦးတည္ခ်က္/ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္ေတြ၊ ေၾကြး ေက်ာ္သံ ေတြ ေရြးခ်ယ္တာကအစ သတိထားေဆာင္ရြက္သင့္တယ္။ လူထုတရပ္လံုး၊ အားလံုးဘ၀နဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႕ ခံစားမႈ၊ လိုအပ္မႈ ျဖစ္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးဆိုရင္လည္း တႏိုင္ငံလံုးက အမ်ဳိးသမီးအားလံုးရဲ႕ဘ၀ေတြနဲ႕သက္ဆိုင္ရမယ္။ လူငယ္ဆိုလည္း တႏိုင္ငံလံုးက လူငယ္ေတြဘ၀နဲ႕ ဆက္စပ္မႈရွိရပါမယ္။ ဒါေတြကို မဟာဗ်ဴဟာက်က် အဆင့္ဆင့္လုပ္ေဆာင္ သြားမွသာ အေျပာင္းအလဲကို ေဆာင္က်ဥ္းႏိုင္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ လူငယ္ေတြျဖစ္လာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟိုအုပ္စုအတြက္ ဒီအုပ္စုအတြက္ ဟိုလူမ်ဳိးအတြက္ ဒီလူမ်ဳိးအတြက္ ဟိုေဒသ ဒီေဒသ ေတြအတြက္ ကယ္တင္မယ္ဆိုတဲ့ပံုစံ၊ သေဘာတရားေတြနဲ႕ သြားေနလို႕မရပါဘူး။ ငါတို႕ျပသနာမို႕ မင္းတို႕ကူညီပါျဖစ္လို႕မရသလို မင္းတို႕ျပသနာကို ငါတို႕ကူညီမယ္လို႕လည္းျဖစ္လို႕မရပါဘူး။ ဦးတည္ ခ်က္၊ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္အရပါ အားလံုးရဲ့ျပသနာအျဖစ္ နားလည္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျပီးမွ လႈပ္ရွားဖို႕ လိုအပ္ပါမယ္။

၈) ဆရာမအေနနဲ႕ ဘာေတြမ်ားေရွ့ဆက္ဆာင္ရြက္သြားဖို႔ရွိပါေသးသလဲ

က်မအေနနဲ႕ေတာ့ လက္ရွိျငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္မွာ တစိတ္တပိုင္းပါ၀င္ေနတာရွိတယ္။ လက္ရွိမွာ NCA လို႕ေျပာရင္ သေဘာမက်တဲ့သူေတြလည္း အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ ဒီအမ်ားသေဘာမက်ဘူးလို႕ထင္ရတဲ့ NCA ဟာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖဲြ႕အစည္းေတြက ဦးေဆာင္ျပီး ေရးခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ အျပန္အလွန္ညိွႏႈိင္းေဆာင္ခ်မွတ္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေျခအေနမွာ NCA ကို ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြ လမ္းေၾကာင္းပြင့္ဖို႕ အေကာင္းဆံုးအသံုးခ်ႏိုင္တဲ့ တံတားတခုျဖစ္ေစခ်င္တာပါ။ လက္ရွိမွာေတာ့ အထစ္အေငါ့၊ အဟန္႕အတားေတြ၊ အမ်ားၾကီးရွိေနေသးသလို အားလံုးမပါႏိုင္ေသးတဲ့အေျခအေနနဲ႕ တာထြက္လာခဲ့တာ စစ္ပဲြေတြဆက္ျဖစ္ေနတဲ့အထိေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း တပ္မေတာ္ကိုယ္တိုင္ ပါ၀င္ေနတဲ့ တခုတည္းေသာျဖစ္စဥ္အျဖစ္ အရင္ေခတ္အဆက္ဆက္ကလို လက္နက္စြန္႕ ဥပေဒ ေဘာင္ထဲ၀င္ ႏုိင္ငံေရးပါတီေထာင္ဆိုတဲ့ ဖိအားေတြမရွိတာကို အခြင့္ေကာင္းယူျပီး ႏိုင္ငံေရးတိုက္ပဲြ အတြက္ ျပင္ဆင္ေစခ်င္တယ္။ ပါ၀င္ေစခ်င္တယ္။ ခိုင္မာတဲ့မဟာဗ်ဴဟာေတြခ်မွတ္ႏိုင္တဲ့ ညီညြတ္ ေရးနဲ႕ အင္အားေတြလည္း ရွိေစခ်င္ပါတယ္။ က်မတို႕ ABSDF အေနနဲ႕ေတာ့ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရးနဲ႕ပါတ္သက္ျပီး ေပၚေပါက္လာႏိုင္တဲ့ အခက္အခဲေတြ အတြက္ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြနဲ႕ လူထုၾကားထဲမွာ ၾကိဳတင္ေဆြးေႏြးမႈ၊ တိုင္ပင္မႈေတြ လုပ္ေဆာင္ ေနပါျပီ။ ဆက္လက္ျပီးေတာ့လည္း တတ္ႏိုင္သေရြ႕လုပ္ေဆာင္သြားမွာပါ။ က်မတို႕ ဒီမိုကေရစီေရးနဲ႕ဖက္ဒရယ္ ေရးအတြက္လုပ္ခဲ့တာ အႏွစ္(၃၀)ၾကာခဲ့ျပီ။ အခ်ိန္ေတြ ဆက္အကုန္ခံလို႕ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အခ်ိန္ေတြ ဆက္ဆဲြေနလို႕လည္း မသင့္ေတာ့ဘူး။ တခ်ိန္တခါတုန္းက ေတာၾကိဳေတာင္ၾကားမွာသာ ေလ့လာခြင့္၊ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးခြင့္ရခဲ့တဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ေပၚထြန္းေရးဆိုတာကို အခုအခ်ိန္ ျမိဳ႕ေပၚမွာ တရား၀င္ေျပာဆိုခြင့္ရျပီ။ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြနဲ႕ လူထုၾကားမွာ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ ေဖာ္ ႏိုင္ဖို႕ ေဆြးေႏြးညိွႏိႈင္းမႈေတြ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ဆက္လုပ္သြားမွာပါ။ အခုအခ်ိန္မွာ တိုင္းရင္းသား အင္အားစုေတြၾကားမွာ ဖက္ဒရယ္အေျခခံအုတ္ျမစ္ခ်ဖိုနဲ႕ ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္မႈပံုစံအေပၚ ၾကိဳတင္သေဘာတူညီခ်က္ေတြရရွိထားျပီး အဆင္သင့္ျဖစ္ေနဖို႕ လိုပါတယ္။

၉) ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားခ်င္တာမ်ိဳးရွိရင္ေျဖေပးပါအံုး ဆရာမ

က်မတို႕လိုခ်င္တဲ့အနာဂတ္ႏိုင္ငံက ဒီမိုကေရစီအုတ္ျမစ္နဲ႕ ဖက္ဒရယ္အုတ္ျမစ္ ဒီ(၂)ခုအေပၚ အေျခခံ ျပီး တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ျပည္ေထာင္စုပါ။ ဒီအေပၚမွာ ယံုၾကည္တက္ၾကြတဲ့လူငယ္နဲ႕ အမ်ဳိးသမီး အင္အားစုေတြလိုပါတယ္။ အနာဂတ္ကို တြက္ဆျပီး လက္ရွိအေနအထားေတြမွာ မူ၀ါဒခ်မွတ္တဲ့ အပိုင္း၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈအပိုင္းေတြကို ပါ၀င္ႏိုင္ဖို႕လိုမယ္။ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသားေရးရာ ေတြမွာ ပိုမိုနားလည္ေအာင္၊ ယံုၾကည္ခ်က္ရွိေအာင္၊ လူငယ္နဲ႕ အမ်ဳိးသမီးအင္အားစုေတြက ၾကိဳးစား ရမွာပါ။ အေျပာင္းအလဲကိုတြန္းႏိုင္ဖို႕လိုသလို အေျပာင္းအလဲကို တြန္းတဲ့အခါမွာလည္း လက္ရွိအေန အထားေတြနဲ႕ ဟန္ခ်က္ညီဖို႕ခ်ိန္ဆရမယ္လို႕ထင္ပါတယ္။

စုေလးငံု ေမးျမန္းေရးသားသည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s