လရိပ္ပိုးမ်ွင္ဖန္တီးသူ ေသာ္တာေအးလဲ့ ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း

ဒီတလ အတြက္ ေရြးထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာက စာေပ ျဖစ္တာေၾကာင့္ စာေရးဆရာမ ေသာ္တာေအးလဲ့ကို အင္တာဗ်ဴး ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာမ ေသာ္တာေအးလဲ က လရိပ္မိုးမွ်င္ ၀တၱဳအရွည္နဲ့ ပရိသတ္သိလာသူ ျဖစ္ပါတယ္။ဲ့ ၀တၳုတို ေတြ ၾကိူၾကား ေရးျပီး အေရးေကာင္းသူလဲ ျဖစ္ပါတယ္။လရိပ္ပိုးမွ်င္ ၀တၱဳရွည္ထဲမွာ လူသားဆန္တဲ့ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ဆန္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ရွယ္လီရဲ့ဇာတ္ေကာင္တည္ေဆာက္ပံု ကိုလဲ က်မ ေတာ္ေတာ္ နွစ္ျခိုက္မိတယ္။ ဆရာမ ေအးလဲ့ က ဂ်န္ဒါဘာသာရပ္နဲ့လဲ ေက်ာင္းျပီးသူျဖစ္လို့ အကယ္ဒမစ္ေလာက မွာလဲ လက္ရွိ သုေသသနေတြ လုပ္ေနသူလဲျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဖေမးနစ္အျမင္ ဂ်န္ဒါ အျမင္လဲ အားေကာင္းသလို စာေပ ဖက္မွာလဲသူ့ရဲ့ ရွဳေထာင့္ေတြ ဟာ ၾကားေနက်စကားမ်ိဳးေတြမဟုတ္ပဲ တမ်ိဴး ဆန္းသစ္ေနတယ္။ စာေပကို လူမွုဓေလ့ထဲထည့္ျပီး ေလ့လာၾကည့္ေနတဲ့ အေလ့အထကို လဲ သူ့အင္တာဗ်ဴးေတြက တဆင့္ျမင္ရပါတယ္။ စာေပ ကို ဖန္တီးတဲ့ လူတေယာက္အေနနဲ့ေရာ ဂ်န္ဒါလူမွဳဓေလ့ရွုေထာင့္ကေနလဲ ေဆြးေနြးနိုင္သူျဖစ္တဲ့ ဆရာမေအးလဲ့ နဲ့ေတြ့ဆံုေမးျမန္း ခန္းကို က်မ ပ်ိဴးလက္ဟန္က ေမးျမန္း တည္းျဖတ္ျပီး စုေလးငံုမွ အင္တာဗ်ဴးအသံေတြကို နားေထာင္ျပီး စာရုိက္ေပးပါတယ္။
ေမး။။လရိပ္ပိုးမွ်င္ ၀တၱဳကေန စေျပာရေအာင္ လရိပ္မိုးမွ်င္က ဘယ္လိုစျပီး တည္ျဖစ္ ေရးျဖစ္တာလဲ။ …..
လရိပ္ပိုးမ်ွင္က ကြ်န္ေတာ္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ UNDP ပေရာဂ်က္နဲ႔ နာဂစ္ကိုသြားကထဲကိုက အဲ့အေၾကာင္းအရာေလးက စိတ္ထဲမွာရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က အေဆာင္မွာ မိန္းကေလးေတြခ်ည္းပဲေနရတာ။ အဲ့ဒီထဲမွာ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ခင္ၾကတဲ့သံေယာဇဥ္ေတြလည္းရွိတယ္။ ေနာက္ဆံုးကြဲကြာသြားတာမ်ိဳးေတြလည္းရွိတယ္။ အဲ့ဒါမ်ိဳးေလးကို ကိုယ္ကျပန္စဥ္းစားၿပီးေတာ့ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဝတၳဳေရးမယ္ဆိုတဲ့ အာရံုေတာ့ရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက မိေဝးဖေဝးသြားရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္။ ေနာက္တစ္ခုက သူက စိတ္ဒဏ္ရာနဲ႔မိန္းကေလး။ ဒီအေပၚမွာမွ သူက ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ဘယ္လိုမ်ိဳးဖြဲ႔ဆိုသလဲ။ ဘယ္လိုျမင္ခဲ့သလဲဆိုတာကိုပဲ အဓိကထားၿပီးေရးခ်င္တာနဲ႔ ဒီဝတၳဳကို ေရးျဖစ္သြားတာပါ ။ နာဂစ္ကအေၾကာင္းအရာတစ္ခုအေနနဲ႔ပဲ ထည့္ထားတာပါ။
ေမး။။ အဲဒီထဲ က အဓိကဇာတ္ေဆာင္ရွယ္လီ စာေပထဲ က မိန္းမဆိုတာေတြထဲ ကေန ခဲြထြက္ေနတယ္လို႔ က်မ ခံစားရပါတယ္။ ျမန္မာ၀တၱဳေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့ အဓိကဇာတ္ေကာင္မိန္းမေတြက တခုခုထူးျခားေနတာမ်ိဴး စံႏႈန္းနွဳံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြ အတိုင္း စံျပျဖစ္ေနတာမ်ိဴး ေတြ႕ရတာမ်ားတယ္။ ရွယ္လီကေတာ့ ဒါေတြကေန ကင္းလြတ္ေနတယ္။ ဇာတ္ေကာင္ကို ဘယ္လို တည္ေဆာက္ယူသလဲ။
ဇာတ္ညႊန္းသင္ေတာ့မွသာ ကာရိုက္တာ ဘယ္လိုတည္ေဆာင္ယူရလဲ သိတာ ။ ကိုယ္ကေရးခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ပဲရွိတာ။ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာတစ္ခုက လူတစ္ေယာက္မွာ အေကာင္းလဲရွိမယ္ အဆိုးလဲရွိမယ္ ။ အဲ့ဒီထဲမွာလည္း ေရးမိမယ္ထင္ပါတယ္ အျမဲတမ္းအေကာင္းၾကီးလဲ မရွိႏိုင္ဘူး တစ္ခါတေလကိုယ္ရဲ႕ဥာဏ္ပညာနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕အသိနဲ႕သင္ၾကားခဲ့မႈေတြနဲ႔ စိတ္ခံစားခ်က္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ရတာပဲရွိမယ္။သူရဲ႕ပံုစံမွာေတာ့ လူေတြဟာ အေမွာင္ျခမ္းရွိမယ္။ ဒီေကာင္မေလးက တစ္သက္လံုးအေမနဲ႕လည္း မထိေတြ႕ခဲ့ရဘူး။အေဖကလည္း တခ်ိန္လံုးသူ႔ကို အျပစ္တင္တဲ့ပံုစံထဲမွာ သူဘယ္လိုရုန္းထြက္ခဲ့ရသလဲဆိုတာမ်ိဳးေျပာတဲ့အခါမွာ သူ႔ရဲ႕မနာလိုမႈက ခ်စ္ျခင္းေမတၱာက အႏိုင္ယူသြားတယ္ဆိုတာ ကိုယ္ကျပခ်င္တာသက္သက္နဲ႕ပဲ ဒီလုိပဲဖန္တီးခဲ့တာ ။ဒါေတာင္မွ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ထိေတာင္ သူ႔ရဲ႕စိတ္မွာ ေနာ္အဲမူအေပၚမွာ ေမတၱာထားႏိုင္တာေတာင္မွ သူ႔အေဖေပၚမွာ မာနၿပိဳင္ေနတုန္းပဲဆိုတာမ်ိဳးေပါ့ လူရဲ႕စိတ္မွာ တစ္ခါတေလမရဘူးေပါ့ေနာ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခ်င္ တစ္ခါတေလမွာ ထိန္းထားတဲ့ၾကားထဲက ထြက္သြားတာမ်ိဳးလည္းရွိတယ္။ ဒါကကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း ပါတယ္။ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေတြ႕ေနရတာမ်ိဳးလည္း ပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ ဒီဇာတ္ေကာင္ကိုဖန္တီးလိုက္တာပါ။
ကိုယ္ကခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုပဲ ဦးတည္ၿပီးေရးခဲ့တာဆိုေတာ့ က်န္တဲ့အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုဖန္တီးမလဲ ဘယ္လိုကြဲထြက္မယ္ဆိုတာမ်ိဳးမလုပ္ခဲ့ဘူး။ အခုဒုတိယဝတၳဳမွာေတာ့ နဲနဲေလးပံုစံေျပာင္းထားတာမ်ိဳးေတာ့ရွိပါတယ္။
ေမး။။ စာေရးဆရာေတြမွာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကိုယ့္လူမႈမွုဓေလ့ေတြေၾကာင့္ေတြလည္းေကာင္း ငယ္ငယ္ထဲ က သင္ၾကားခံခဲ့ရတာေတြက အသဲစဲြေနလုိ႔လို့တေၾကာင္း မကိုင္ရဲဘူး လက္တြန္႔န့္တယ္ မေရးရဲဘူးဆိုျပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဆင္ဆာ ျဖတ္တာမ်ိဴးေရာ ျဖစ္ဖူးလား ။ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးေတြစာေရးရင္ ၾကံုရတာမ်ိဴး။
ကြ်န္ေတာ္သည္ဂ်န္ဒါကို သင္တယ္ဆိုတာေတာင္မွာ လူကတစ္သက္လံုး ဖံုးလႊမ္းခံခဲ့ရတဲ့ဥစၥာက မရုန္းထြက္ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ဘာလဲဆိုတာက သူ႔ရဲ႕လိင္မွဳကိစၥေတြ ကို ေရးဖို႔ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ေတာ္ေတာ္ၾကီးကို ခက္ခဲတယ္။ ဥပမာ က်ေတာ့္ ဒုတိယ ၀တၳဳထဲ မွာ ဘုိးေတာ္ၾကီးနဲ႕ ပထမခ်ိန္းေတြ့တဲ့အခ်ိန္မွာ အတင္းၾကံစည္ခံရတာ(date rape) ျဖစ္သြားတဲ့အခန္းမ်ိဳးဆို မေရးရဲဘူး။ အမွန္တိုင္းေျပာရရင္ လက္တြန္႕တဲ့စိတ္ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္တိုင္ မေက်ာ္ႏိုင္တဲ့အတားအဆီးကပဲ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အဲ့ေလာက္ေရးရဲလိုက္တာဆိုၿပီးေတာ့ ျဖစ္မွာလည္းစိုးတယ္။ သူမ်ားအျမင္လည္းပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက အမ်ိဳးသမီးေတြက ဥပမာဆရာမဂ်ဴးရဲ႕ အမွတ္တရဆိုလည္း သူဆိုရင္လည္း ဘာမွလည္းပါတာမဟုတ္ဘူးေလ ။ ဒါေပမယ့္ တအားအေျပာခံရတာေလ ကိုယ္ဆိုရင္လည္း။ ဒီအေျခအေနက ပိုၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းလာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္မွာကိုက မေရးရဲဘူး ။ ေရးရမွာကို တမ်ိဳးၾကီးျဖစ္ေနတာ။ ဒီလိုအခန္းမ်ိဳးကိုေရးရမွာကို ။ ၿပီးေတာ့လည္း အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ၾကီးလည္း မျဖစ္ခ်င္ဘူး ။ အဲ့တာမ်ိဳးေတြကိုယ့္မွာ အမ်ားၾကီးစဥ္းစားေနရတာ။
ေမး။။ လႊမ္းမိုးတဲ့ စာေရးဆရာေတြရွိလား။ သူတို့စာအုပ္ေတြဖတ္ျပီး ေမးခြန္းျပန္ထုတ္မိတာမ်ိဴးေရာရွိလား။
ကိုယ္ကအဲ့ဒါဆိုလည္း အမ်ိဳးသမီးစာေရးဆရာလို႔ပဲေျပာရမွာပဲ။ ငယ္ငယ္တုန္းက အေမက မိုးမိုးအင္းလ်ားႀကိဳက္ေတာ့ မိုးမိုးအင္းလ်ားစာေပနဲ႕ပဲ တစ္သက္လံုးၾကီးျပင္းလာခဲ့တာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးစာေပေတြ ေဒၚခင္ႏွင္းယုစာေပေတြေပါ့။ ေဒၚခင္ႏွင္းယုဆို ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ရွိတယ္။ အဲ့ဒိထဲမွာဆို “မဒီလိုလို သမၺဴလိုလုိ”ဆိုတဲ့ ၀တၱဳ ေယာက်္ားကေဖာက္ျပန္တယ္။ သူကအဲ့ဒီထဲမယ္ေရးထားတယ္တစ္ခုရွိတယ္။ ပါရမီျဖည့္ရတယ္ဆိုတာ မဒီတို႔ သမၺဴတို႔ဆို ဘုရားျဖစ္မယ့္သူကိုပါရမီျဖည့္တာေပါ့။ အခုဥစၥာဒီလိုက ဒီတိုင္းေဖာက္ျပန္ေနတာကို ပါရမီျဖည့္ရမွလားဆိုတာမ်ိဴး ဖတ္ရတယ္။ တန္ျပန္ေမးခြန္းကကို မိန္းမဆို ပါရမီျဖည့္မယ္ဆိုတဲ့အေတြးထက္ ေက်ာ္လြန္ၿပီးမေတြးႏုိင္ေသးဘူးလား ဆိုျပီး စာအုပ္ေတြအေပၚကို ေမးခြန္းထုတ္မိတာမ်ိဴးေတာ့ရွိတယ္။
ဆရာမၾကည္ေအးကိုိုၾကိဳက္တယ္။ဘာလို႔လဲဆို ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ပိုၿပီး လြတ္လပ္တယ္လို႔ ့ျမင္တယ္ေပါ့ေလ။ သူ႕ရဲ႕အေရးအသားေပါ့ေလ။ သူ႔ရဲ႕ေခတ္ကာလကိုတြက္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း သူက ေတာ္ေတာ္ၾကီးကို အေတြးအေခၚအားျဖင့္ေရွ႕ကိုေရာက္ခဲ့တာေလးစားစရာေကာင္းတယ္။ဆရာမၾကည္ေအးရဲ႕ဝတၳဳေတြကႏြမး္လ်အိမ္ျပန္တု႔ိတမ္းတတတ္သည္တို႔ဆိုမိန္းမတစ္ေယာက္အေနနဲ႔လြတ္ေျမာက္ေရး လြတ္ေျမာက္တဲ့လမ္း လံုးဝခြာခ်ခဲ့ၿပီးေတာ့ လြတ္ေျမာက္တဲ့လမ္းမ်ိဳး သူဦးတည္ေနသလိုမ်ိဳး ကိုယ္ကေတြ႔ရတယ္ ။

ေမး။။ ျမန္မာစာေပထဲက မိန္းမလို႔ေျပာရင္ ဘယ္လိုပံုေဖာ္ထားတာမ်ားတာကို ဆရာမ အေနနဲ့ သတိထားမိတာရွိလား။
၁၉၆၀ -၈၀ ၾကားကာလေတြမွာ တကၠသိုလ္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီးေရးတဲ့စာေပေတြေပ့ါ။ ဥပမာ ဆရာေအာင္ျပည့္ ဆရာေမာင္ဝဏၰနတို႔ သူတို႔ေရးတဲ့ဝတၳထဲမွာဆို မိန္းမဟာဘာလိုခ်င္ေနမွန္းမသိဘူးဆိုတဲ့ကာရိုက္တာမ်ိဳး။ ပန္းေတြနဲ႔ေဝဆိုရင္လည္း ေဝက ဘာလိုခ်င္ေနမွန္းမသိဘူးေပါ့ေနာ္။ သူတို႔ေယာက်္ားေတြအေနနဲ႔ ဒီမိန္းမက ဘာလိုခ်င္ေနတာလဲခ်စ္ခ်င္တာလား မခ်စ္ခ်င္တာလားေပါ့ေနာ္ ဘာျဖစ္ခ်င္ေနမွန္းမသိတဲ့မိန္းမမ်ိဳး။္ အဲ့သလိုပဲ ဆရာေအာင္ျပည့္ရဲ႕ၿပိဳမွာေလလား မိုးရဲ႕ယ္ဆိုလည္း အဲ့အတိုင္းပဲေပါ။့ ဆရာသိန္းသန္းထြန္းရဲ႕ အခ်စ္ဦးရယ္ အခ်စ္ရူးရယ္ ဆိုလည္း အဲ့အတိုင္းပ။ဲ ဒီမိန္းမေတြက ဘာလိုခ်င္ေနမွန္းကို မသိဘူး။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာ မိန္းမကိုေဝေဝဝါးဝါး ျပတ္သားမႈမရွိဘူး ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႔ ဖန္တီးခဲ့ၾကတာမ်ားတယ္။ အဲ့တာကေတာ့ တကၠသိုလ္စာေပေတြမွာ အမ်ားဆံုးေတြ႕ခဲ့ရတာေပါ့ေလ။ ေနာက္ လြတ္လပ္ေရးမရခင္ကာကမွာက်ေတာ့ ဘယ္လုိလဲဆိုေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပညာေပးဝတၳဳဆန္ဆန္ေတြ မိန္းမေတြဒီလိုမ်ိဳးမနာခံတတ္ဘူး ေဖာက္ျပားမႈရွိတတ္သည္ ရတနာပံုလို ဝတၳဳမ်ိဳး။ တျခားေယာက်္ားနဲ႕ ေဖာက္ျပားတယ္ဆို ဒီလိုဒုကၡေတြေရာက္သြားမယ္တို႔ ပညာေပးဆန္ဆန္ဝတၳဳေတြ။ ေနာက္ပိုင္း တာရာမဂၢဇင္းျဖစ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့မွ ဆရာမၾကီး ၾကည္ေအးတို႔ ေပၚလာျပီး အမ်ိဳးမ်ိူသမီးေတြကို ေတာ္ေတာ္ဆန္းသစ္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြနဲ႔နဲ့ ေဖာ္ျပလာၾကတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကာလမွာလည္း ေျပာရရင္ အမ်ိဳးသမီးကို ို လြတ္လပ္တဲ့အေနအထားကို မတြန္းပို႕ေသးဘူး ။
ေမး။။ လူဆိုတာ ကေတာ့ ကိုယ္ေနေနတဲ့ လူမွဳဓေလ့ေတြ ္ဲ့ နိုင္ငံေရးအေျခအေနေတြံကေန ကင္းလြတ္ေနတာမ်ိဴးေတာ့မရွိနိုင္ဘူးေျပာၾကေပမယ့္ ကိုယ္ကိုတိုင္က ေရာ စာေပထဲမွာ ပံုမွန္ရွိေနတဲ့ မိန္းမဆိုတဲ့ ပံုေဖာ္ထားတာေတြကေန ကိုယ့္လြတ္လပ္မွဳ တာ၀န္ယူမွဳကို လံုး၀ နားလည္ေနတဲ့ လူသားဆန္တဲ့ ကိစၥေတြကို ပါ ထည့္ေရးနိုင္ဖို့ၾကိဳးစားတဲ့ခါ အတားအဆီးေတြကို သတိထားမိလား။
အဲ့တာကေျပာရမယ္ဆို ကိုယ္ရဲ႕ကိုယ္တြင္းပဋိပကၡပဲေျပာေနရမလား။ ဝိေရာဓိေတြျဖစ္ေနတဲ့ဟာ။ ကိုယ္ကေရးလည္းေရးခ်င္တယ္.. ပတ္ဝန္းက်င္ကို လံုးဝဂရုမစိုက္ဘူးဆိုတဲ့ နယ္ပယ္ထိကို ကိုယ္ကမသြားႏိုင္ဘူး။ ကိုယ္ကသြားေနေအာင္ သူမ်ားကိုၾကိဳးပမ္းေနေသာ္လည္း ကိုယ္ကတစ္ခါတစ္ေလ မလြတ္ေျမာက္ဘူး။ ကိုယ္ကိုတိုင္ကလည္း သတၱိမရွိဘူး ။ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ငဲ့ၾကည့္ေနတာမ်ိဳးေပါ့။ အဲ့သလိုမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ အဲ့လအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဘယ္လို တြန္းအား မ်ိဳးလိုအပ္သလဲဆိုေတာ့ တစ္ခါတေလမွာ ကိုယ္ေတြမွမသြားရင္ ဘယ္သူကသြားမွာလဲ။ ။္ ကိုယ္ကဦးေဆာင္တဲ့သူေတ့ာမဟုတ္ဘူး ။ ဒီေရစီးေၾကာင္းမွာပါဝင္တဲ့သူတစ္ေယာက္အေနနဲ့ကိုယ္ကိုတိုင္ကေတာင္ ေနာက္တြန္႔ဆုတ္ေနတယ္ဆိုရင္ က်န္တဲ့သူကေရာ ဘယ္လိုလုပ္မွာလဲ ဒီလိုအေတြးနဲ႔ပဲ ျဖတ္သန္းရတယ္။
ေမး။ ကမၻာေပၚမွာလဲ ဖေမးနစ္စာေပလက္ရာလို့ ေျပာလို့ရတဲံ လက္ရာေတြရွိပါတယ္။ က်မတို့ဆီမွာေရာ အဲလို စာေပလက္ရာေတြက လိုအပ္သလား။
လိုအပ္တာေပါ့ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ညီမ်ွုျခင္းကိုမေရာက္ေသးဘူး မရေသးဘူးဆိုတဲ့အတြက္ကြ်န္ေတ္ာတို႔မွာ ကြဲျပားမႈေတြရွိေနဆဲပဲ ကြဲျပားမႈေတြရွိေနဆဲမို႔ ခံစားခ်က္ေတြကလည္း ကြဲဲျပားေနတယ္။ကြ်န္ေတာ္တို႔က တစ္စံုတစ္ရာကုိ ၾကိဳးစားေနရတဲ့ကာလမို႔ ဒီလိုစာေပမ်ိဳးေတြက လုိကိုလိုအပ္တယ္။ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲလို႔ သူတို႔ကေျပာမယ္။။္ ေခတ္အဆက္ဆက္ျဖစ္လာကထဲက အမ်ိဳးသမီးေတြေရးတဲ့စာေတြမွာ- နံပါတ္တစ္က အမ်ိဳးသမီးေတြက မေဖာက္ထြက္ခ်င္တာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ေဖာက္ထြက္ခ်င္တယ္။ ဥပမာ ေဒၚခင္ႏွင္းယုတို႔ ေရးခဲ့တဲ့စာေတြ ေဒၚအမာတို႔ ေရးခဲ့တဲ့စာေတြရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔သည္ ဘယ္လိုေဘာင္ထဲကေနလဲဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြသည္ အိမ္ထဲမွာမေနရဘူးအလုပ္လုပ္ရမယ္၊ အသိပညာၾကြယ္ဝဖို႔အတြက္ တြန္းအားေပးတယ။္ တဖက္မွာလည္း သူတို႔သည္ အာရွတန္ဖိုး ကိုလည္း တန္ဖိုးကထားေနေသးတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြ ကမေဖာက္ထြက္ရဲတဲ့တစ္ခုကလည္း ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအေပၚ မူတည္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ မိခင္ေနရာေပ့ါ။ အဲ့ဒီအေပၚမွာ မူတည္တဲ့အတြက္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆိုတာ မိန္းမက ေပးဆပ္ရမွာပဲ ဒီလိုေပးဆပ္မႈဆိုတာသေဘာက်စရာေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ တန္ဖိုးထားမႈမွာ သူတို႔က နစ္ဝင္ေနတယ္ ။ နစ္ဝင္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတို႔သည္ အမ်ိဳးသမီးကာရိုက္တာဆိုရင္ ေယာက်္ားကိုျဖည့္ဆည္းေပးရတယ္ သားသမီးအေပၚမွာ ေမတၱာထားရတယ္ အဲ့သလိုမ်ိဳးအေနနဲ႕ပဲ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရႈေထာင့္က စဥ္းစားၿပီး သူတို႔မေဖာက္ထြက္တာမိ်ဳးေတြလည္းရွိပါတယ္။
ေမး။ တခ်ိဳ႕ခိ်ဴ့ကေျပာၾကတယ္။ မိန္းမေတြစာေရးရင္ ပုဂၢလိက ခံစားခ်က္ေတြ ဘ၀ေတြပဲေရးတယ္ေပါ့။ ဒီေတာ့ က်မေမးခ်င္တာက ပုဂၢလိက ဘ၀ေတြ ခံစားခ်က္ေတြကေရာ စာေပ ထဲ မွာ ေဘာင္မ၀င္ဘူးလား။ ဒီပုဂၢလိက ဘ၀ေတြဟာလဲ ျပင္ပ က လူမွဳဓေလ့တို့ နိုင္ငံေရး စီးပြားေရး အေျခအေနေတြက ထင္ဟပ္ေနတာပဲမဟုတ္ဘူးလား လို့ေမးခ်င္တာ။ မေအးလဲ့ကို ဘယ္လိုျမင္လဲရွင့္။
အမ်ိဳးသမီးေတြက သူတို႔ရဲ႕ပုဂၢလိကဘဝကေနေခတ္ကိုေမ်ွာ္ၾကည့္တဲ့အေနအထားကေနမဟုတ္ပဲ ေခတ္ကိုအုပ္စီးၿပီးေရးခဲ့တဲ့ဟာေတြလည္း မရွိဘူးမဟုတ္ဘူး ရွိခဲ့တယ္။ ဒဂံုခင္ခင္ေလးရဲ႕ ေျမပေဒသာဆိုရင္လည္း ဘာသာျပန္အမွီဝတၳဳေပါ့။ ဒါဆိုလည္း သူက အလုပ္သမား လယ္သမားေတာ္လွန္ေရးကိုေရးခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက အန္တီေဒၚခင္ျမဇင္စိန္ရဲ႕ အဝိဇၨာမ်ိဳးကေလး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကာလတစ္ေလ်ွာက္ အေမွာင္ေလာကကို သူေရးခဲ့တာပဲ။ အဲ့တာမ်ိဳးရွိတယ္။ ေဒၚႏုႏုရည္ရဲ႕ ေသာက္ေတာ့ဒူးယားဝတ္ေတာ့မေလးရွား ေနေတာ့ျခံဳၾကား ဆိုတာလည္း ေရႊတူးေဖာ္ေရးေလာကအေၾကာင္း သူေရးခဲ့တာေလးေပါ့။ အမ်ိဳးသားေတြနည္းတူေရးခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။ . ဒါေပမယ့္ နည္းပါးတာပါေလ အမ်ိဳးသမီးစာေရးဆရာက ေခတ္ကိုျမင္တဲ့ပံုစံသူ႔ရဲ႕ဇာတ္ေကာင္က တျခားပံုစံျဖစ္ေနရင္ေတာင္မွ သူရဲ႕ရႈေထာင့္က ျမင္ပံုခ်င္းမတူဘူး။
ဖန္တီးတာေတာင္မွ အမ်ိဳးသားနဲ႕အမ်ိဳးသမီး ဘယ္လိုေတြမတူညီေနသလဲဆို ဆရာႏိုင္ဝင္းေဆြရဲ႕ မသိန္းရွင္ဆီပို႔ေပးပါတို႔ ။ မိန္းမအေၾကာင္းေရးတာပဲ။ ေနာက္ၿပီးဆရာဒဂံုတာရာယာရဲ႕ေမတို႔ဆိုလည္း အမ်ိဳးသမီးကာရိုက္တာ၊ ၿပီးေတာ့ ေမာင္သိန္းဆုိင္ရဲ႕ ေရနံ႕သာခင္ခင္ၾကီးတို႔ေပါ့ေနာ္။ ဆရာ ျမသန္းတင့္ရဲ႕ မာယာဘံုဆိုလည္း အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေကာင္ပဲ။ ဆရာသိန္းေဖျဖင့္နဲ႕ ဆရာျမသန္းတင့္တြဲေရးတဲ့ ႏြံထဲကၾကာဆိုလည္း အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေကာင္ပဲ။ ဒါေပမယ့္သူတုိ႔ဖန္တီးတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေကာင္နဲ႔ အမ်ိဳးသမီးကဖန္တီးတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေကာင္က တူကိုမတူေနဘူး။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ခံစားခ်က္ကို သူကနက္နက္ရိႈင္းရိႈင္းကိုေပါ့ေနာ္ ေဖာ္က်ဴးႏိုင္တယ္ ေျပာႏိုင္တယ္။ အမ်ိဳးသားေတြက်ေတာ့ သူတို႔က ေခတ္ကိုေျပာခ်င္လို႔ အမ်ိဳးသမီးဘက္ကေရးၾကတာ ဒီအမ်ိဳးသမီးကေနျမင္တဲ့ေခတ္အျမင္ကို ေရးတဲ့အခါမွာ သူတို႔ရဲ႕အျမင္ကေပါ့ေနာ္ တျခားခံစားခ်က္ပိုင္းမပါပဲနဲ႔ အေၾကာင္းအရာပိုင္း ပိုမ်ားတယ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ ယူဆမိတယ။္
ေနာက္တစ္ခုက မိန္းမေတြက အမ်ိဳးသမီးစာေရးဆရာေတြေပ့ါေနာ္။ အိမ္ေထာင္ရွိေနရင္ ပိုဆိုးတယ္ အမ်ိဳးသားေတြက သူ႔ဟာသူအိမ္ေရာက္ရင္ ေရးခ်င္တာေရး ေတြးခ်င္တာေတြ ကိုယ့္မွာကမဟုတ္ဘူး ရံုးအလုပ္လုပ္ရတယ္ ျပန္လာရင္ ခ်က္ရျပဳတ္ရ သားသမီးကိစၥလုပ္ရမယ္ အမ်ိဳးသမီးစာေရးဆရာတစ္ေယာက္က စာထြက္လာဖို႔က သူ႕အတြက္ အမ်ားၾကီး အကန္႔အသတ္ျဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခု သူသည္ ေန႔စဥ္နဲ႕အမ်ွ လူမႈဝန္းက်င္မွာရွင္သန္္ေနရတဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္ခါတေလ ေခတ္ကိုေမ်ွာ္ၿပီးၾကည့္တဲ့အခါ ေယာက်္ားေတြက စီးပြားေရးတို႔ ႏိုင္ငံေရးတို႔ အျခားအေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ႏြယ္ၿပီးေတာ့ ဝတၳဳဇာတ္ေကာင္ကိုဖန္တီးလို႔ရတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြက ေခတ္ကိုၾကည့္တာက ေအာက္ကေနေမ်ွာ္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ရသလိုပဲ သူတို႔ရဲ႕ေန႕စဥ္လူမႈဘဝမွာ ဘာေတြျဖစ္ပ်က္ေနလဲ ဒီေခတ္ေရစီးေၾကာင္းကို သူတို႔ဘယ္လိုရွင္သန္သြားရသလဲဆိုတာေတြ ေဖာ္ျပရတာေတြမ်ားတယ္။ မရွိဘူးေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဆရာမမိုးမိုးအင္းလ်ားရဲ႕ ေပ်ာက္ေသာလမ္းမွာ စမ္းတဝါးဝါးတို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တျခားစာေတြလည္းရွိပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေန႔စဥ္လူမႈဘဝထဲက သူတို႔ရဲ႕ မြန္းက်ပ္မႈေတြ ပိတ္ေလွာင္ခံထားရမႈေတြ။ သူတို႔ဆိုလည္း ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ရဲ႕ျဖတ္သန္းမႈတစ္ခုပဲေပ့ါ သူတို႔ဆိုလည္း ေခတ္ကို ေမ်ွာ္ၾကည့္ရတဲ့ပံုစံမ်ိဳးက မတူဘူးေပါ့။
ေမး။ စာအုပ္နဲ့ စာေရးဆရာေတြ အေၾကာင္း အထိုက္အေလွ်ာက္ေျပာျပီးၾကျပီဆိုေတာ့ စာေပဆိုတာ ဆရာမ ေသာ္တာေအးလဲ့ အတြက္ ဘာလဲ၊
စာေပဆိုတာကေန သင္ယူတယ္တို႔ဆိုတာမ်ိဳးေတာ့ မသံုးခ်င္ဘူး။ ကိုယ္ကိုတိုင္ကလည္း လံုးဝမႀကိဳက္ဘူး။ ဒါေပမယ့္စာေပက ဘဝမွာ တစ္စံုတစ္ရာအတိုင္းအတာထိေတာ့ လမ္းညႊန္မႈေပးခဲ့တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သုတပဲျဖစ္ျဖစ္ ရသပဲျဖစ္ျဖစ္ လမ္းညႊန္မႈတစ္ခုေတာ့ ေပးခဲ့တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ စာေပဟာ ႏုိင္ငံတစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္း လူေနမႈကို ျပတဲ့အရာ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဖန္တီးႏိုင္မႈအဆင့္အတန္းကို ျပတဲ့အရာလို႔ ယူဆပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေျပာတယ္။ စာေပေပ့ါ စာအုပ္ဖတ္ၾကပါလို႔ေျပာၾကတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဖတ္စရာ စာအုပ္က မရွိဘူးလားဆိုေတာ့လည္း ရွိေတာ့ရွိတယ္။ ဘာသာျပန္ေတြမ်ားေနတယ္ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ အဲ့အခါက်ေတာ့ စာေပကေန ဘာကိုျပန္ျမင္ရလဲဆိုေတာ့ အေတြးအေခၚပိုင္းဆိုင္ရာမွာ ကိုယ့္ရဲ့ ဦးတည္ခ်က္ကို ေတြ႕တြ့သြားတာမ်ိဴးရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေမြးလာတုန္းက ကြ်န္ေတာ္သည္ ဂ်န္ဒါသင္မယ္တို႔ ဘာတို႕ေတာ့ မရွိခဲ့ဘူး။ ဒါမဲ့ကိုယ္က အမ်ိဳးသမီးဟာ ဘာျဖစ္လို႔ဒီလိုေနရတာလဲဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳးေတာ့ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီတိုင္းစာေတြဖတ္လာတဲ့အခါမွာ အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေဖာ္ၾကဴးထားတဲ့စာေတြဖတ္လာတဲ့အခါမွာ ပိုၿပီးေတာ့ သိခ်င္တဲ့စိတ္ကို လႈံ႕ေဆာ္မႈေပးႏိုင္တယ္လို႔ယူဆတယ္ ။ အဲ့ဒါက်ေတာ့လည္း ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ရသနိဒါန္းတို႔ဘာတို႔ထဲမွာေတာ့ ေဖာ္ျပထားတာေတာ့ရွိမွာေပါ့ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕အယူအဆအျမင္ကေတာ့ လူေတြကရသလို႔ေျပာရင္ ျမန္မာျပည္မွာေျပာေနၾကတဲ့ရသကိုးပါး ကိုေျပာၾကတယ္။ သုတထဲမွာပါတဲ့ခရီးသြားစာေပတို႔ ေဆာင္းပါးတို႔ဆီကလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို တစ္စံုတစ္ရာေပးႏိုင္တဲ့ရသမ်ိဳးမရႏိုင္ဘူးလားေပါ့။ သူမ်ားဆီမွာဆို fiction / non-fiction ခြဲလိုက္တာက အဆင္ေျပတယ္ ဒီမွာခြဲလိုက္ေတာ့ ဒါကို ဘာအေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ ခြဲသလဲေပါ့ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ သိပ္သေဘာမက်လွဘူး။
ေမး။ေနာက္ဆံုးေမးခြန္းကေတာ့ က်မကိုယ္တိုင္လဲေမးမိေနတာ။ စာဖတ္သူနဲ႔စာေရးသူ စာေရးသူက ေပးသူ ဖတ္သူက ခံယူသူဆိုတဲ့ အျမင္နဲ့ တန္းတူညီတူသေဘာမထားႏိုင္ပဲစာေပေလာကကတိုးတက္ႏိုင္ပါ့မလား။
ေခၚတာကို္ေတာင္မွ ဆရာ ဆရာမေခၚတာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔က ေလာကၾကီးထဲက လူတစ္စုပဲေပ့ါေနာ္။ သူတို႔ကေလာကကို သူတို႔ျမင္တဲ့အတိုင္းေရးတဲ့ဥစၥာ ကိုယ္ရဲ႕ခံစားခ်က္ခ်င္း တိုက္ဆိုင္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ကိုယ္ေပ်ာ္သြားတာ ကိုယ္ကသေဘာက်သြားတာမ်ိဳး။ ကိုယ့္ကိုတခါတေလမွာ အေတြးအေခၚ ေတြ ဦးဥိးတည္ခ်က့္္ေပးနုိင္တာမ်ိဳး လဲရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔မသိႏုိင္တဲ့ က်န္တဲ့ေလာကကလည္ တစ္ဖက္မွာရွိေနေသးတယ္ ။ဘယ္သူမွအရာရာတိုင္းသိႏိုင္တာမဟုတ္ဘူးေလ။ စာေရးဆရာက သူကြ်မ္းက်င္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ တစ္ဖက္သားကို နည္းလမ္းေပးအလင္းေရာင္ေပးဖို႔ သူတတ္ကြ်မ္းေကာင္း တတ္ကြ်မ္းမယ္။ တျခားေနရာမွာေတာ့ သူတတ္ကြ်မ္းလိမ့္မွာမဟုတ္ဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ရသစာေရးဆရာေပါ့ေနာ္။ ရသကို ကြ်န္ေတာ္ဘယ္လုိျမင္သလဲဆိုေတာ့ ရသက လူေတြရဲ႕စိတ္ကို ႏူးညံ့ဖို႔။္။ လူ႕ဘဝမွာဒီအကယ္ဒမစ္ေပပါေတြပဲ ဖတ္ေနတာမ်ိဳး ဒီသီအိုရီေတြခ်ည္းပဲ ကြ်မ္းက်င္ေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲနဲ႔ ကုိယ့္ဘဝမွာ လူလူခ်င္းရွိရမယ့္ စာနာမႈဆိုတာက အဲ့ဒီရသကိုခံစားႏုိင္ဖို႔ဆိုတာက ဒီရသစာေတြဖတ္ဖို႔လိုအပ္တယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးက်ေတာ့ ရသစာေရးဆရာေတြရဲ႕အခန္းက႑က လိုအပ္လာျပန္ေရာ။ ေနာက္တစ္ခုေတြးမိတာကေလ အရင္တုန္းကဆို စာေပဆိုၿပီးေတာ့ အခုလိုသုတတို႔ ရသတို႔မျဖစ္ခင္မွာ အရင္တုန္းက ကဗ်ာတို႔ အိုင္ခ်င္း ဧခ်င္းတို႔ ဘာတို႔ မ်ားေသာအားျဖင့္ နန္းတြင္းက ထြက္ၾကတာမ်ားတယ္ ကဗ်ာတုိ႔ ရကန္တို႔ ရတုရကန္တို႔ စသျဖင့္က မ်ားေသာအားျဖင့္ နန္းတြင္းကထြက္ၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အလႊာက သီးသန္႔ရွိေနၿပီးသား။ ဘုရင္ကို တင္ဆက္ရတယ္ ဘာညာဆိုတာက.. သာမာန္လူထုနဲ႔ နဲနဲကင္းကြာေနတယ္။ သာမာန္လူထုကလည္း ဒီအေပၚမွာ ခ်စ္ခင္တဲ့စိတ္ ေမ်ွာ္မွန္းတဲ့စိတ္ အထက္တန္းက်တယ္ဆိုၿပီး ေတြးတဲ့စိတ္က ဟိုးကထဲကရွိလာသလားေပါ့။ အဲ့သလိုမ်ိဳးလည္း ေတြးမိတယ္။ ဒါေၾကာင့္စာေရးဆရာဆို သူတို႔ထက္ေခါင္းတစ္လံုး ပိုျမင့္တယ္ေပါ.။ အဲ့တာမွတဆင့္ ကိုလိုနီေခတ္ေရာက္ေတာ့လည္း လြတ္လပ္ေရးၾကိဳးပမ္းမႈမွာ စာေပရဲ႕အခန္းက႑က ပါလာတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာက်ေတာ့ ခုေလာက္ၾကီးလည္း ဘာ ေဖ်ာ္ေျဖေရးမွလည္းမရွိဘူး။ စာေပဟာ သူတို႔ထက္ပိုျမင့္မားလာတယ္လို႔ အဲ့သလိုမ်ိဳးေတြးၾကတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ စာတတ္ေပတတ္ဆိုရင္ ပိဋိကတ္အေက်ာ္အေမာ္ေတြကေနျဖစ္လာတဲ့သူေတြ လယ္တီပ႑ိတဦးေမာင္ၾကီးတို႔ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းတို႔ရွိခဲ့သလို တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ ဆိုရွယ္လစ္အျမင္နဲ႔ မတ္စ္ဝါဒနဲ႔ စီးဆင္းလာတဲ့ေက်ာင္းသားေတြျဖစ္ေတာ့ လူေတြရဲ႕အေတြးအေခၚအားျဖင့္ ဒီလူေတြက တဆင့္ျမင့္ေနသလိုပဲေပါ့ ဒီလူေတြရဲ႕ေနာက္ကလိုက္ရသလိုျဖစ္လို႔ အဲ့ဒီအေတြးအေခၚက ေတာက္ေလ်ာက္ စာေရးဆရာေတြက ကုိယ္ေတြထက္ပိုျမင့္တယ္ ဦးေဆာင္တယ္ဆိုတဲ့အေတြးၾကီးက ေတာ္ေတ္ာၾကီးစြဲျမဲလာတယ္လို႔ထင္တယ္။


ဆရာမ ေနာက္ထပ္ျဖည့္ေျပာခ်င္တာရွိေသးလား။
ျဖည့္ၿပီးေတာ့ ေျပာစရာကေတာ့အမ်ားၾကီးမရွိပါဘူး အေစာကေျပာသလို အမ်ိဳးသမီးေတြက သူတို႔အေနနဲ႔ ေခတ္နဲ႕ တသီးတျခားစီရွိေနတာမဟုတ္ဘူး ေခတ္ထဲကလူပဲ သူတို႔ရဲ႕ေမ်ွာ္ၾကည့္တဲ့ ရႈေထာင့္ခ်င္းကသာ ကြာသြားတာေပါ့ ဒါကေခတ္ကို ကိုယ္စားမျပဳတာလည္း မဟုတ္ဘူး လူ႔ဘဝကို ကိုယ္စားမျပဳတာလည္း မဟုတ္ဘူး ေနာက္ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားေတြထင္သလို အမ်ိဳးသမီးေတြက အရမ္းအေသးစိတ္တဲ့ဟာမ်ိဳး အရမ္းအိမ္ေထာင္စုအတြင္းမွာျဖစ္တတ္တဲ့အေျခအေနကိုပဲ ေရးခဲ့တယ္ဆိုတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး အမ်ားၾကီးေခတ္စနစ္ကိုေဖာ္ၾကဴးတဲ့ေနရာမွာ သူရဲ႕ပံုစံက မတူတာပဲရွိမယ္ အဲ့ဒါေလးတစ္ခုပါပဲ ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာမ။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s